01 mars, 2013

Seg

Känner mig aningens seg idag, är nog för att jag har blivit förkyld så massor av honungsvatten ska jag försöka få i mig idag i hopp om att det ska hjälpa lite.. Jag skulle nog behöva vara ledig ett tag känner jag, en vecka(eller en månad) på Gotland skulle göra susen känner jag.

Jag känner för att göra något dumdristigt och lite smått vågat men jag vet ite vad, allt jag vet är att jag inte är nöjd med hur det är nu. Det passar inte mig att vara här och bara göra samma sak varje dag hela tiden i samma banor, förändring tack! Bara jag som får den känslan? De är hur som just nu väldigt stark och det gör det otroligt svårt för mig att fokusera på jobbet, är som lugnast när jag får hålla i kameran, redigera mina bilder eller vara med Björn.
    Jag vill åka iväg någonstans och fota, lära mig nya knep och få aha-upplevelser inom fotograferingen för jag är lååångt ifrån där jag vill vara. Ibland lyckas jag få de där bilderna som jag vill ta hela tiden(måste börja använd mitt 50mm objektiv oftare) men dom kommer oftare nu än förr.
    Jag undrar om jag vill för mycket? Kan det vara problemet? Koncentrationen och tålamodet försvinner kanske när vilja att lyckas blir för stark? Att slänga bort alla mina sparade pengar på den där resan till Island är mer än lockande och jag är glad att jag har lite självkontroll för annars så hade de varit borta och för en gångs skull så hade jag gjort något helt på egen hand(om jag inte hade lyckats övertala någon att följa med).
    Att åka på en foto-resa är något jag har velat göra länge och någon dag så ska jag på en resa med kameran där målet är att se, uppleva och fotografera så mycket som möjligt. Tills vidare så får jag dock nöja mig med att utvecklas på hemmaplan.
Bild på fina Cilla och Cabben.. Ska nog se om jag kan fixa lite med dessa bilder också i sinom tid..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar