05 mars, 2013

Mlääh

Jag undrar om det är så att jag straffar mig själv genom att läsa dubbel bloggar där en av bloggerskorna skriver inlägg jag vill konfrontera hannes sätt att skriva och tycka om sig själv.. Jag tycker att det är sååå jobbigt att se/läsa blogginlägg där personen har skrivit en viss sak och sedan när man kollar på bilden så visas raka motsattsen..
    Ex om man säger att man är jätte noga med att sadeln inte ska ligga på hästens bogblad men att bilderna under visar tydligt att ryttaren/bloggerskan då har lagt sadeln på tok för långt fram så att den ligger på bogbladen, eller att man har en jätte fin sits och att man får jätte fin beröm för den av sin tränare och så lutar man sig så mycket bakåt så att man praktiskt taget ligger ner på hästen..
    Detta är bara några av de saker jag kan störa mig på.. Nu har jag bara hittat på dessa två för att det är saker jag stör mig på i allmänhet, dock brukar folk vara duktiga med att påpeka att "sadeln har glidit fram" eller "Jag har inte perfekt sits så klaga inte" men när man säger en sak för att sedan motbevisa sig själv i samma inlägg, det är något jag blir så frustrerad över.

Jag är lång ifrån felfri och tycker bara det är super kul när folk kommer med konstruktiv kritik, typ "tänk på det här och försök göra såhär men annars bra". Jag skulle mer än gärna ge konstruktiv kritik till vissa personer dock vet jag att den inte skulle vara välkommen dit jag vill ge den, det är oftast människor som har attityden "jag gör alltid rätt och jag e bäst" som jag vill korrigera lite ;)
Tänkte att en bild på min åh-så-perfekta-sits passade bra i det här inlägget ;)
Några punkter som jag skulle behöva göra något åt:
  • Rulla bak mina axlar
  • Upp med tummarna
  • Ner med hälarna
  • Upp med hakan
  • Tänka på linjen mellan bettet och armbågen
  • Flytta bak skänklarna någon cm
Ja, detta är bara lite av de saker som jag behöver justera för att det ska vara "bra" och för att jag ska vara "nöjd" ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar