27 mars, 2013

Lite mer ang BH storlekar

Jaa, det är ju fascinerade att folk använder fel storlekar på underkläder bara för att det inte går att hitta rätt här i Sverige, jag tycker att folk borde leta sig till ex England. Dom brukar vara bra på det där med större utbud. Sverige är ju lilla landet lagom med kvinnor som tror att dom har mindre bröst och är större än vad dom faktiskt är.
    Hittade en Boob School på Bravissimos hemsida, där dom ger tips på att slippa fem av de vanligaste felstegen när man väljer BH. Några exempel på det är:
bilderna är lånade från Bravissimos Boob School
Det är de här två som jag tycker speglar svenska kvinnor oftast, och framför allt bild nr 2! Folk köper BHar som sitter katastrofalt i ryggen för att dom ska passa i kupan(I know, jag har gjort samma tabbe). Jag tycker nu när jag e van vid rätt storlek att det är jätte obekvämt att köpa BHar som inte sitter som de ska.
    Jag tycker det är fel att kvinnor "tvingas" bära fel storlekar för att inte de stora "mode" företagen vill/orkar/kan/har kunskap nog att ta in rätt storlekar. Jag har hört(och tror på det) att över 90% av svenska kvinnor går omkring med fel storlekar och jag tror att vanligast är just för små kupor och för stor omkrets i ryggen. Vanligaste storlekarna bland 16åriga tjejer är 65-70E, did you know?

Så nu tycker jag att alla tjejer ska ta sig till närmsta Change, Twilfit eller Triumph för att få sin rätta storlek utprovade. Jag kan ju passa på och avslöja att Change är min favorit av dessa, deras storlekar passar mig bättre, synd bara att deras BHar oftast inte är så ungdomliga :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar