18 mars, 2013

Lyckats bra

Jag måste säga att det här med att ha ett förhållande och samtidigt ha ett liv inte är så jätte lätt alla gånger, det finns stunder då man inte vill annat än att umgås med sin pojkvän(flickvän/partner vad det nu är för folk). Jag tror att jag har lyckats få upp en bra balansgång nu.
    Jag hinner med de mesta jag vill: Jobba, träffa kompisar, umgås med pojkvännen, vara i stallet och så vidare. Vist jag har inte lika mycket tid till allt som jag skulle vilja men jag hinner och nu(6månader senare) så har de flesta av mina vänner och jag hunnit få in en vana på hur det hela kan rulla utan att någon blir lämnad helt i missär, tack och lov!
    Dock vet jag måna som inte tar tag i att ha ett socialt liv utanför sitt förhållande och det är lite tårkigt känner jag, jag var förrut av den meningen att förhållande va för folk som inte hade ett liv och på vissa så stämmer det in för dom kan helt enkelt inte hantera att ha både pojkvän och vänner samtidigt medans andra klarar det med bravur.
    Själv så kan jag inte förstå hur man kan låta bli att försöka ha ett liv och ett förhållande, hur kul kan det vara att bra umgås med en människa hela tiden? (Nu menar jag inte att jag inte vill vara med min pojkvän 24/7 men jag vet att det förmodligen skulle börja skaka rejält i förhållandet om jag inte hade någon annan att vara med, jag kan vara en väldigt intensiv och jobbig människa när jag blir "isolerad".) Jag vet inte för jag har själv aldrig kännt mig så bunden till någon att jag inte kan ungås med flera. Jag förstår verkligen inte och det är nog lite de hela de här inlägget går ut på..
    Hur kan man överge/läma någon som man kännt i år, som har gjort sitt bästa för att visa att dom finns där för en, bara för att nuet är mer lockande? Jag förstår bara inte och jo; jag vill fortfarande spendera så mycket tid som möjligt med min pojkvän men att försumma alla mina vänner på grund mina egna själviska begär känns fel.
Hoppas folk hänger med på vad jag vill säga med denna röriga text. Det är inte meningen att trampa någon på tårna här jag vill bara förmedla mina egna förvirrade tankar och åsikter om det hela :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar