07 mars, 2013

Mer lek än jobb

Igår så blev det mera lek än jobb på Brommsta för min del, jag satt och tittade på medan Sara hjälpte madde och fick känna på Magic. Det var en bra idé att ta med Sara ut så det får vi ta och göra flera gånger, jag skulle också vilja rida lektion för sara MEN hon blir så himmla kritiserande och sur när hon ska hålla lektion för mig så det är bara att glömma.
    Vi hade i alla fall super roligt och hon tyckte att Magic var fint byggd men aningens rund, då inte bara tjock utan även runt i former(han kommer aldrig få en helt platt magen om man säger så). Hon tyckte även att han och Madde var super duktiga för att vara så lite utbildade som dom är/har varit, hon sa att Madde hade gjort ett super jobb med en häst som inte är utbildad i dressyr för att vara självlärd(hon påpekade också att det inte längre syns att hon är självlärd, wiihoo) ;)
    Nu så ska vi(eller ja, hon och Magic) börja med de lite "tråkigare" att få honom mjuk och smidig i sidorna för han är lite typisk körhäst och vill inte böja kroppen riktigt, liten skrutt tycker att det e jobbigt :)
    Kom för övrigt precis på att jag inte har någon riktig bild på de två, fy och skam på mig! Det måste fixas bilder! Är det okej om jag skyller på att jag jobbar och det har varit mörkt ute?? Får helt enkelt ta och fixa det här någon vecka när jag slutar tidigt så får väl Madde och jag åka och ta lite bilder, så mycket svårare är det ju inte ;)
    Sedan så fick sara prova på lilla Ellie, super söt liten sak som är himla speciell! Elli kan nämligen Tölta/grisepassa :)
Va hon en islandshäst i sitt förra liv tro?
Jag rikigt dog av skratt när jag såg det här! Ellie är då en travare som i framförallt höger varv föredrar att tölta/grisepassa, åh jag skrattar lika mycket varje gång jag ser filmen på det. Man får verkligen leta ihjäl sig om man ska hitta en häst med så mycket egenheter som den här söta saken har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar