02 mars, 2013

Rätt BH-storlekar

Hittade några tabeller angående BH-storlekar, det är så många som har fel stolek(jag hade fel en gång i tiden) och har man fel storlek så är bhar en stor pina att använda. Hur som så hittade jag en storleks guide som var lätt att följa och förstå, jag lånade även tabellerna härifrån.

För att veta vad man har för BH-storlek så behöver man ett måttband. Vi kan börja med omkretsen (då mäter man precis under brösten):
Sedan behöver du räkna ut skillnaden mellan de två måtten i centimeter för att få reda på vad du har för kupstorlek, tabellen här under hjälper dig att lätt se/räkna ut vad du har för kupa :)
Mycket bra att veta som tjej, speciellt om man ska beställa från internet för det är ju ganska bekvämt att sitta hemma och titta på fima underkläder jämtemot att gå till en affär. Sedan så finns det ju alltid ett större utbud av bhar på nätet än vad som finns i varje affär.
    Sedan kan det ju hända att man får lust att klicka hem något som inte är ifrån Sverige eller har europeiska mått; Här är två tabeller till på hur du räknar om de europeiska måtten(de som vi använder här i Sverige) till amerikanska storlekar.
Sedan så måste man komma ihåg att storlekar kan skilja sig ganska mycket från märke till märke och att det inte alltid är en garanti att det stämmer. Det brukar dock finnas en storleks guide, har till och med för mig att det brukar stå om modellen är stor eller liten i storleken, till kläder på seriösa hemsidor och om det inne finns så kan man alltid maila och fråga om storlekarna.
    Jag hoppas folk förstår och om ni har något ni undrar över eller tycker att jag inte har förklarat tillräckligt mycket så är det bara att klicka sig in HÄR och läsa själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar