11 december, 2012

Svettig hezt

Igår va inte tanken att hästen skulle jobba så jätte mycket utan att vi bara skulle jogga bort den eventuella träningsvärken som hon kunde ha dragit på sig i sambandet med tolkningen i söndags, dock blev det inte så :P
Efter uppvärmningen så kände jag att jag kanske skulle känna lite på tölten igen innan lektionen i dag och det gick ju sådär till en början. Jag kom överens med mig själv att jag skulle ge mig när jag fått en bra igångsättning i varje varv och så blev det, att Freyja sedan inte ville sammarbeta gjorde inte att det blev mindre ansträngande. Avslutade med att trava avslappnat i lång och låg formnågra varv för att hon skulle få sträcka ut musklerna lite.
Efter som Freyja va svettigare än vad jag tänkt(hon behöver nog klippas igen för så ansträngande var inte passet) så fick jag stanna i stallet någon timma längre men vad gör det när man har bra sälskap och värdens bästa Freyja att att vara med :)
bild från i sommras :)
För övrigt vill jag göra något dumt som att ex köpa en gullig liten fölis från island att ha som baaara min men man ska ha tid och pengar.. jag har tid men inga pengar :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar