03 december, 2012

Fokus på fart, inte form.

 Igår så vågade jag mig på lite ridning, tänkte att det inte skulle vara så halt och till en början var det inte de men när vi hade trampat till snön så blev det lite halt för ponnyn :( Jaja, får införskaffa broddar (de vi hade försvann ju i stallbranden) så att det går att rida..
Fokusen låg dock inte på form och bärighet igår utan bara på lek och fart, riktigt roligt men mycket kallt. Igår fick jag dock till galoppen i båda varven och det är jag mycket nöjd med för vi har haft lite delade åsikter om det där med galopp och vilken galopp som ska användas och hur länge den ska vara. Så igår galoppade vi en hel långsida, jag vågade inte galoppa i hörnen för tänk om hon skulle halkat, vilket är långt för oss då jag vanligen bara får några steg i galoppen innan hon tycker att det är roligare med grisepass..
En något pigg Freyja
Är jätte ledsen på att jag inte kan vara i stallet på dagarna nu när det är så himla fint ute med snö och sol och allt men man kan inte ha/göra allt.. om man inte jobbar i ett stall dvs..
Det är något jag skulle kunna göra, jobba i ett stall, men jag gillar mitt jobb som jag har nu och det skulle bli så satans kallt att jobba i stall på vintern.. Sedan tror jag inte att mina knän klarar av det, kunde knappt gå efter ridpasset i går för mina knän gjorde så jätte ont :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar