07 december, 2012

New Shoes

Jag behöver nya vinterskor, mina har några år på nacken. Frågan är ju då: vilka ska jag köpa? Det finns ju ett sådant otroligt utbud av skor och jag vill ha några som håller iaf några år.. hade tänkt passa på köpa ett par att ha i stallet också meeen vi får se hur det blir med den saken, dom jag har nu har ju för övrigt också fått vara vinterstallskor några gånger så nya behövs verkligen..
Dessa är det jag funderar på:



HÄR hittar ni dessa
Detta är ett par Tamaris(jag gillar tamaris).
  • Innersula: ren ny ull
  • Foder: Ren ny ull
  • Skafthöjd: 32 cm
  • Skaftvidd: 39 cm
  • Stängning: dragkedja
  • Tå: rund
  • Sula: slittåligt gummi
  • Yttermaterial: Skinn




HÄR hittar ni dessa
De här är UGG Australia: Adirondack Tall, gillar inte UGG igentligen men dom ser ju så varma ut och tycker att dom e fina för ovanlighetens skull...
  • Modell: Stövel
  • Utsida: Skinn / nylon
  • Foder: Fårskinn
  • Innersula: Fårskinn
  • Yttersula: VIBRAM®-sula
  • Stängning: Snörning
  • Skafthöjd: ca 28 cm
  • Skaftomkrets: ca 33 cm
  • Teknologi: eVent: Waterproof



HÄR hittar ni dessa
Columbia: Bugaboot Plus, kan vara bra med skor som har kort skaft?
  • Vinterkänga från Columbia.
  • Utsida i vattentät mocka och textil, snörning framtill, gummiklädd tå.
  • Insida i textil, uttagbar innersula.
  • Omni-Heat ® teknologi hälper till att behålla värmen i skorna.
  • Ultralätta Techlite ® skalet minskar den totala vikten av skon.
  • Formpressad Techlite mellansula för lätt dämpning och komfort.
  • Skafthöjd ca 16 cm, omkrets ca 33 cm.
  • Yttersula i Omni-Grip gummi.


HÄR hittar ni dessa
 Det här är ett par Sorel: Conquest Carly skor, bra kvalitet på Sorel skor har jag hört.. Dessa skulle jag kunna ha i stallet, dom ser varma ut och dom har en klack men dom e lite för dyra för att vara stallskor.. Kan ha dom som "vanliga" vinterskor ett år och sedan köpa nya för att ha dessa i stallet?? ;)
  • Modell: Stövel
  • Utsida: Skinn / nylon / gummi
  • Insida: Textil
  • Innersula: Textil
  • Yttersula: Gummi
  • Klackhöjd: ca 3,5 cm
  • Skafthöjd: ca 31 cm
  • Skaftomkrets: ca 35 cm

De här skorna har prislappar som sträcker sig från 979SEK till 2929SEK så jag har kanske inte råd med att köpa fler än ett par, även om viljan för det finns(man kan ju aldrig ha för mycket skor).. Hur som så får jag nog åka förbi Hööks och införskaffa mig ett par vinterstövlar för stallbruk för annars så kommer jag frysa fötterna av mig i vinter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar