05 december, 2012

Lektion för Pia

Så, igår fick jag chans att rida för Pia vilket var väl behövligt och riktigt roligt. Vi jobbade då på tölten som jag brukar har problem med men det gick jätte bra nu när jag fick rätt verktyg till det och eftersom att hon e dressyr människa i grunden så pratade hon samma språk som jag. Skit roligt :)
Till en början va Freyja så muppig och lat som bara kom han vara men sedan så fick jag klartäcken från Pia att det är okej att använda pisken på rumpan på henne och då gick det bättre "aha, du hade en sådan.. Jaja jag jobbar väl dåra" ;)
När jag väl hade fått ordning på henne och hon lyssnade på mig så blev det jätte fina igångsättningar i tölt så det här är något jag kommer att jobba oftare och mer på, ROLIGT!´

Freyja skulle ha åkt iväg i helgen men nu blir det inte så, roligt. Vi får se om det är fint väder och om snön fortfarande e kvar(det bör den ju vara) för då hade jag tänkt dra med mig min syster och ev någon till för att tolka på åkern bakom stallet :)
Fart och snö kan det bli mkt bättre?? ;)

bjuder på en bild på Sara och Arwen
Vi får se om jag lyckas ta mig ut till stallet ikväll med min lilla bil, det är ju inte så lockande att köra den ut till stallet i den när dom har utfärdat en klass2 varning :P Men men, jag antar att hon klarar sig utan mig en dag eftersom att hon är islänning och detta väder är väl vad dom e skapta för att klara.. Det hjälper mig inte så mycket dock för jag blir lite hönsmamma när inte Madde e hemma och kan vara det :P

2 kommentarer:

  1. Kul att det gick branpå lektionen!! :)
    Du får vara hönsmamma, det är jag oxå!! Fast jag är så långt bort ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du ska verkligen vara nöjd med din ridning igår, med lite mer träning kommer inte bara igångsättningarna vara super fina utan även tölten som kommer efteråt. Mycket bra jobbat! / Pia den nöjda ridläraren

    SvaraRadera