20 december, 2012

Något jag ångrar

När jag gick gymnasiet så funderade jag på att byta till distans och plugga hemma, skolan va och är fortfarande ingen miljö som jag trivs i eller någonsin vill vistas i igen. Jag trivs med att jobba, jag får ut något av det och vist de e roligt att lära sig nya saker och plugga är inte så tråkigt men jag önskar att jag hade vågat säga emot mina föräldrar, och alla andra med för den delen, och tagit ansvaret att plugga distans. Jag gillar ansvar och att få bestämma själv när jag ska göra saker, hur länge och vem jag ska vara med.
    Jag känner faktiskt att de e sjukt tråkigt, jag gick ut med dåliga betyg och det känns som att dom hade varit mycket bättre om jag bara hade lyssnat på mig själv och bytt till distans. Jag var faktiskt och pratade med min mentor(som också va biträdande rektor) om att jag inte mådde tillräckligt bra för att klara av vissa kurser och bad då om att få göra allt de teoretiska på distans men det gick inte, vilket e tråkigt för jag e säker på att mina betyg hade varit bättre då.
    Det är lätt att vara efterklok, som nu, och säga att "så borde jag ha gjort" dock brukar jag aldrig ångra stora/viktiga beslut då jag alltid försöker se saker och ting positivt, har svårt för det med just skolan dock och vet inte riktigt hur jag ska fixa det här för min motivation till att plugga har krossats totalt av omotiverande lärare.
Nej, det här med skolan är det enda jag riktigt kan säga att jag ångrar.
Jag hoppas på att den här ångern försvinner med tiden och att jag lär mig/kan se de positiva så småningom, skulle vara jobbigt annars..

tänkte att de passar bra med en bild från skoltiden, inte så jätte smickrade men ;)
Nej jag får väl ta mig i kragen och plugga i vår/höst eller något, tror dock att jag behöver en rejäl spark i rätt riktning.. Ska även plugga till BE kortet(kan vara bra att få dra tungt släp när man ska hålla på med hästar) så kan ju alltid plugga annat samtidigt dock blir det väldigt roligt att se hur jag ska hinna med allt då jag alltid lyckas prioritera undan fel saker ;) Men det får lösa sig, vill man så kan man.

Inspirerades av Matilda H's inlägg om att satsa högt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar