12 december, 2012

Inspiration

En blogg som inspirerar och får mig att vilja jobba framåt, ha mål och drömmer(framför allt inom ridningen) är Matilda Holmströms.
    Just hennes inlägg som heter "Skola + Häst, Går det?" fick mig att haja till, jag tycker att alla borde läsa de helt ärligt för hon har så rätt. Vill, planerar och prioriterar man så kan man hinna med de mesta.
    Sedan som hon skriver så hinner hon kanske inte träffa sina vänner så ofta men hon prata i telefonen med dom och jag e säker på att hon har vänner som förstår och respekterar vart hennes prioriteringar ligger, skönt med sådana ja ;)

Ett citat från hennes blogg som jag tycker är så otroligt bra skrivet och jag har själv lite samma tänk även om jag inte e lika duktig som Matilda på att formulera mig:
  • Tänk på att ni inte kan äga tid. Ni kan alltså inte säga” jag har inte tid”. Det finns alltid tid till ert förfogande, det gäller bara att planera den på ett bra sätt.
  • Andra tipset är så klart planeringen. Lägg upp planer för alla veckans dagar. Unna dig också lite ledighet, det funkar inte att jobba åtta timmar om dagen. Många, korta pass är bättre. Men de bör planeras in, annars börjar man komma med undanflykter direkt ;)
  • Gör klart det tråkiga först, belöna er sedan med något som är kul.


  • Nej, nu tycker jag att alla ska ta sig tid eller planera in ett besök på hennes blogg; Läs och bli inspirerade. :)

    1 kommentar: