15 november, 2012

Stallet den här veckan

Har haft hästen hela veckan och det har varit super super mysigt. Dock är det lite tråkigt att nu när man kommit in i att åka till stallet varje dag så slutar man med det.. Bläää.. jaja, ska ha henne snart igen i några veckor :D

Den här veckan har det faktiskt gått jätte bra och barbacka ridningen går bara bättre och bättre, jag måste bara öva upp min balans så hela veckan har jag jobbat henne utan sadel och det har faktiskt känts riktigt bra. Hon jobbar på super så länge jag tänker på att slappna av.
Jag har en tendens att sluta rida när hon gör rätt, lite som "nu går hon bra så om jag bara sitter stilla och inte stör så går det bra" men döööh, så fungerar det inte och det har aldrig fungerat.. Men det är på väg bort de tänket ;)
Jag har jobbat mycket på det jag är bra på, dvs traven, och det har känts riktigt bra. Nu har jag hittat rätt knappar även i vänster varv(de jobbiga varvet) och börjar känna att hon faktiskt tar stöd på yttertygeln och jobbar med ryggen, sätter bakbenen under sig..

Och hennes mugg är typ borta, nästan nu och det känns bra. Sedan så ska Sara med ut till stallet ikväll och tämköra, lära mig egentligen men hehe ja..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar