20 november, 2012

Antimobbning

En sak som eskalerar och som jag inte tycker är okej är mobbning. Eftersom att jag känner att jag bara blir rörig när jag försöker förklara något eller så, så hänvisar jag till Saffrons blogg där hon har skrivit ett inlägg som jag tyckte var väldigt bra skrivet och om man orkar/har tid så tycker jag verkligen att man ska läsa den HÄR.

Som Saffran skriver så är det redan från tidig ålder som vi lär oss att det är "okej" att trycka ner tjejer och att vi tjejer ska vara tysta och medgörliga. Detta skapar en dubbelmoral så det bara sjunger om det; Samhället ska vara jämställt men det är okej för killar att vara våldsamma och aggressiva, tjejer ska vara tysta och medgörliga. Någon mer än jag som ser dubbelmoralen i det här?
Inte okej tycker jag, inte alls och det är jag rätt så säker på att de e fler som tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar