21 november, 2012

Drömmar om framtiden

Är det någon mer än jag som känner press över att kunna finansiera och förverkliga sina framtidsdrömmar? Jag vill utbilda mig till beridare och instruktör, jag vill jobba med hästar men för att nå dit så måste man för det första ha tävlat och ha egen häst, jag har inget av dem..
Jaja, jag får se hur långt jag når men det skulle verkligen vara helt otroligt att utbilda sig bara så att man har möjligheten att satsa på det om man känner för det. Sedan för min del handlar det inte så mycket om att kunna tjäna pengar på det utan jag vill kunna utbilda mina egna hästar och känna att jag har kunskap nog för att kunna hjälpa andra, att ha roligt är värt så himla mycket speciellt när jag hade tänkt hålla på med det endast på fritiden. Att ha ett fast jobb och sedan göra detta på fritiden i mån av tid och ork gör att man skulle kunna hjälpa folk som i vanliga fall inte skulle ha råd att ta hjälp av en utbildad instruktör/beridare.

Åh jag vet inte, nu får jag sluta med mitt dagdrömmande och återgå till jobbet tror jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar