09 november, 2012

Sår i ansiktet

Jag är inte alls särskilt glad över att Freyja och Isak har börjar bråka. Freyja hade två "sår" i ansiktet i går när jag va i stallet, något jag inte alls gillar.
Det var inte hål på huden någon stans vad jag kunde se men jag kan inte låta bli att oroa mig när hon får sår, olycksdamen som alltid skadar sig.
Igår blev det i alla fall bara massa mys och borstande och mera mys, tänkte att det kan inte skada att hon har lite extra energi när Sara ska tömköra ;) hehe, elakt av mig :P
Igår fick vi även sälskap av en av fåren på gården som tyckte att Freyja skulle bjuda lite på sin mat och sina äpplen, något som inte Freyja höll med om ;)

Jag är grymt sugen på att skaffa egen häst men då behöver man:
  • En buffert(fall hästen blir sjuk)
  • Pengar till en häst
  • Fast jobb
Och lite mer men, det där är the basic, iaf om man inte har föräldrar som sponsrar och jag har inte det för mor min ska köpa en stor häst (jag vill ju ha en islänning) :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar