22 november, 2012

Film som kommer

Tänkte köra på "film som kommer" för just nu har jag hittat en hel del filmer som ska komma ut i början på nästa år som jag vill se.. Jag kan ju kanske börja med dom som kommer i år men vi får se.. Tänkte introdosera en ny film varje dag så långt de räcker och sedan kan jag kanske börja med att ge ressensioner på filmer jag sett och vad jag tycker om dom..
Hmm, ja det här låter roligt men vi får se hur det går/blir.

Vi kan ju börja med filmen Life of Pi.
Life of Pi har premiär den 21/12 här i sverige vilket jag tycker e lite orättvist då den har premiär i USA idag.. Jaja, det är ju bara en månad kvar att vänta ;)

Jag känner att jag inte riktigt har tillräckligt mcyket koll på filmen för att ha något vättigt att säga om den så jag kopierar bara det som står på SFs hemsida för det beskriver nog filmen ganska bra:
"Berättelsen om Pi är ett storslaget vackert äventyr om 16-åriga Pi som efter ett skeppsbrott befinner sig som enda överlevande människa ombord på en livbåt mitt ute på Stilla Havet. Livet på båten blir en kamp för överlevnad och dagar och nätter fyllda av spänning, hopp och förtvivlan. När räddningen till slut kommer är Pi den enda som kan återberätta historien om vad som egentligen hände därute… men frågan är om man någonsin kommer tro honom."

Tycker att den ska bli spännande att se då detta är det är första filmen som Suraj Sharma medverkar i(i alla fall vad man kan se på IMDb) och nya skådisar är alltid roligt, man vet aldrig om det är en ny stjärna på kändishimlen som tänds eller om det blir ett fiasko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar