12 februari, 2013

Jag vill..

..åka utomlands på en skön solsemester och bo på lyxiga hotell. Just nu är det lite mitt nya ska-spara-pengar-till mål eller ett till kanske man mer ska säga. Är galet sugen på att åka någonstans där det är åldersgräns så att man slipper barnfamiljer. Det är inte riktigt min cup of tea med barn kan man ju säga och speciellt inte barn + vatten, sitter nog i sedan jag jobbade på simskola och det var inte de att det var tråkigt utan det är bara inget jag är så överdrivet förtjust i ;)
    Några ställen som jag skulle vilja ta mig till är Egypten, Västindien, Portugal eller varför inte Mexiko. Dock är jag lite av den meningen att om man nu ska lägga ner pengar på något som en resa, en upplevelse, så kan man lika gärna spara pengar så att man har råd att åka till något fint ställe. Man kan säkert hitta jätte billiga och roliga/fina ställen att åka till men ja, jag vet inte varför det känns som att man får ut mer av det om man är villig att lägga ut lite pengar..
    Nu menar jag absolut inte att racka ner på folk som reser billigt och ofta istället för jag är säker på att det också har sin charm men för mig som har massor att göra och inte riktigt vill/kan/känner för att resa lite då och då så känns det mer givande att lägga ner pengar på en lite dyrare resa.. Förstår ni hur jag tänker? Knappt så att jag själv hänger med på vad jag försöker få fram här men men så kan det vara ;)




Bilderna är lånade från Apollo och Reseguiden
Man blir ju riktigt taggad av att titta på resor så vem vet.. jag kanske åker iväg ensam eller med någon annan som känner lika som jag i frågan om att resa lyxigt ;) Frågan är bara hur länge man ska vara borta, två veckor kanske? Räcker det med två veckor för att länge tillbaka till verkligheten och riktiga livet eller vill/behöver man vara borta längre, svårt att veta när man aldrig varit längre bort än tyskland..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar