11 februari, 2013

15 veckor kvar

Lite jobbigt att det är så kort tid kvar av min anställning här på jobbet(är ju endast vikarieanställd) för jag trivs här med mina kolegor. Allt kan dock inte vara lätt och roligt någon gång så får man ta tag i saker och ting, antar att jag snart får dra mig till arbetsförmedlingen för att söka nytt och, om det skulle bli så, söka a-kassa..
    Har lite smått hoppats på att jag skulle bli erbjuden en fast tjänst efter alla de åren som jag har jobbat här men är det anställnings stopp från högre makter så är det. Så nur får man väl försöka lista ut om man ska vara vuxen nog och komma fram till vad man vill bli när man e stor eller om man ska hitta ett jobb där man kan vara/trivas tills man kommer fram till vad man vill göra :)
    Eller ska man plugga? Kan ju iofs vara bra att veta VAD man ska plugga till innan man börjar med det och det känns som att det vore bra att börja typ på en gång med att söka kurser och så om det nu är de man vill göra.

För övrigt så ska jag fixa ordning rummet hemma hos päronen och flytta hem i veckan vilket känns.. Sådär om jag ska vara ärlig.. De största problemet med det här är nog att jag kommer behöva dela badrum med resterande faniljen då vi nu har flyttat till ett hus med bara 1 badrum..
    För att förtydliga varför det blir jobbigt för er som inte känner mig privat är att jag faktiskt har varit så bortskämmd att jag har haft ett badrum helt för mig själv sedan jag va.. 9 tror jag?.. Hur som så kommer det att bli en jätte omställning, att gå från tre nästan helt gena rum till ett rum som är ganska litet.
    Kommer att sakna att ha en egen lägenhet dock så kommer jag inte sakna att bo ensam, det va inget för mig. Det som e lite underligt och som jag inte riktigt förstår är varför folk envisas med att jag måste lära mig att bo ensam när jag vantrivs så med det. Jag tycker verkligen inte om att vara ensam och jag vet att jag inte äter, även om jag försöker så får jag inte i mig något och min hunger är som bortblåst när jag är ensam.
    Önskar att folk kunde sluta säga att jag måste lära mig, jag vill inte och vill man inte så kan man inte. Punkt. 
Freyja ♥
Lägger upp en bild på finaste Freyja för att göra inlägget liite roligare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar