13 februari, 2013

Att prova på något nytt

Jag skulle vilja prova på Akademisk ridning, bara för att det är roligt att lära sig nya saker dock har jag ingen häst att leka med för det känns som om man borde hålla på mer än två gånger i veckan för att lära sig innan man blir gammal ;) Det tråkiga är att jag är så himla seg med att ta tummen ur röven när jag ska göra något ensam.. hade varit roligare och hade sett mer fram emot nya saker om jag hade haft en kompis som va/är lika intresserad som mig att lära sig..
    Dock så de gångerna jag har nämnt akademisk ridning känns det mer som att ingen är intresserad eller som att det inte är värt att lägga ner pengar på att lära sig något nytt. Det kanske inte är så men det är så det känns och det är lite så responsen har varit när jag har pratat om det med några av mina "hästvänner".
    Jaja, jag antar att jag måste lära mig att göra saker ensam, dock är det ju såå tråkigt att inte ha någon att göra masa saker med. Jag vill inte lära mig göra saker ensam för det är inte roligt och när det inte är roligt längre vad är då meningen med att göra något över huvud taget?

Bilden lånad från http://gimle.nu
Jag får väl ta och lägga ut en annons där jag söker en vän som är intresserad av att lära sig akademisk ridning, kan inte vara så svårt.. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar