26 juli, 2012

Dags att ta livet på allvar

Nu är det dags att börja säka jobb känner jag, vist jag har ju det här jobbet på beijer men det är bara under sommaren och jag behöver något mer stabilt som en fast anställning. Frågan är bara vad och vart? Jag har sådan lust att hitta något utomlands i ett stall någon stans(gärna island).
Det som är så bra med att jobba på en anläggning är att man får mat,husrum, i vissa fall även stallplatts, och så får man fickpengar. Vist lönen blir kanske låg men du har ju redan betalt för mat och boende så då behöver man ju inte så mycket pengar.. Eller e det bara jag som tänker så?
Dock så vet jag inte riktigt vad jag skulle göra om jag inte trivdes med hästarna eller dom som äger gården, det brukar inte vara ett problem för mig men ändå.
Hur skulle jag kalra mig utan de vänner jag har här? Och ännu viktigare; Hurskulle dom klara sig utan mig? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar