14 juli, 2012

Beslutsångest

Jag lider av beslutsångest, om man nu kan säga så. Jag har beslutsångest när det gäller nästan allt och det är så sjukt jobbigt. Jag vet att jag inte kommer att ångra ex att köpa något som jag vet att jag kommer använda men den där lilla känslan av "tänk om" dyker alltid upp och ger mig en klump i magen och så är det med allt som "tvingar" mig att fatta ett beslut och det spelar ingen roll hur betydelselöst och litet de beslutet är. Jag måste alltid, och då menar jag om allt, ha någon annan syn på saken. Det i länged vet jag är pfrestande för mina vänner och min familj emn jag kan inte hjälpa det.
Det kan vara allt ifrån om jag borde gå åt höger eller vänster till vad jag ska söka för skolor. Jag vet att det är många som får stå ut med mina "Vad tycker du?", "Vad tror du?" och så vidare. Det roliga, som inte alls är så roligt, är att jag till 99% struntar i personens åsikt för i slutändan gör jag som jag själv vill och 99% av gångerna så finns det inget att ångra..

Någon som har något tips på hur man blir av med beslutsångest?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar