25 juli, 2012

Då var de bestämt.

Jag har hoppat fram och tillbaka mellan Nikons D700 och D800 och haft enorma problem med att välja vilken av dom jag ska ha. Men nu har jag bestämt mig för en D800.
Jag tror att detta kommer att bli super bra och jag hoppas på att utvecklas masor med detta monster till kamera.

Anleningen till att jag nu har valt en D800 är för att när jag pratade med de trevliga människorna som jobbar på Kameradoktorn så förklarade dom för mig just varför jag ska välja denna.
Jag har alltid varit av den meningen att jag inte behöver kunna filma med min kamera MEN när jag tänker efter så är det väldigt effektivt att kunna filma när man håller på med hästar.
En till sak som den här kan göra och som inte D700an kan är att fokusera snabbt på djupet och den som fotar saker i rörelse vet att en hundradels sekunds seg fokusering kan göra all skildnad på en bra och en toppen bild(det där blev rörigt men hoppas folk förstår).

Till denna ska jag även skaffa ett nytt objektiv också där från Nikon. Och då faller valet på ett Nikkor 70-200mm. Detta har jag läst många bra recensioner om och även om denna kostar nstan lika mycket som kameran tror jag att det kommer att bli toppen att ha lite mer kvalité på grejorna ;) Än så länge har jag ju bara billiga grejor i min kamreaväska, allt förutom själva väskan är billigt men så går det när man inte har ett fast jobb och dåligt tålamod.
Till detta kommer jag självklart att behöva mera grejor så som ett stativ(jag vill ha ett enbent sådant), UV-filter, regn-skydd och massa mer. Dock hade jag tänkt ta det i ett annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar