30 oktober, 2012

Nej nu får det vara nog

Jag är så trött på de här vädret.
Jag vill inte ha mer regn, jag tycker det kan snöa eller i alla fall vara frost över allt så att man kan ta lite fina bilder. Jag tycker att 5-10 minus skulle vara bra, då kan man rida på åkrar utan att skada det som ligger under jorden ;)
Och på tal om ridning, jag behöver få mer struktur på det här nu känner jag. Tur att Madde ska hålla lektion för mig i veckan.
Jag har, av någon dum anledning, börjat att läsa tävligsryttares bloggar och jag venne men jag känner att jag skulle vilja träna för tävling dock vet jag inte vad eller hur eller när.. Ja, det löser sig. Tycker det är så himmla synd att man inte får tävla ponny när man är över 18år, det borde finnas ponnytävlingar för folk över 18 också. Jag skulle vilja träna hoppning..
Saknar när jag fick rida en häst som heter Gigolo, jag fick hoppträna honom då ägaren inte ville det och jisses vad det var roligt. Jag gillade verkligen den hästen men mamma tyckte att det blev för mycket med två stallar att åka till även om jag inte behövde göra annat än att åka dit rida och åka hem, allt var fixat när jag kom dit..
Jaja, man kan inte få allt här i livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar