16 maj, 2013

Lång dag

Mina batterier är på god väg att bli återställda efter gårdagens filmkväll, dagen utflykter med Madde och kvällens mystur med hästen.Dagen har varit sååå bra.. Nu sitter jag i soffan och tittar på när Tassa leker med en ny leksak som hon fick av mig, hon verkligen gillar den! Får ta en bild och visa någon dag ;)
I stallet så var de uteritt som stod på schemat(som jag hittade på när bilen rullade upp på grusvägen som leder till stallet) vilket var mycket välbehövligt och roligt! Under dagens uteritt så hann vi med att leka ridskola då vi hamnade längst bak i en svans av ridskoleponnysar och småbarn som var ute, vi hann med att tötla, galoppera massor, skrämma vanliga treväxlade hästar som tyckte att Freyja såg ut som ett troll och njuta av solen och en äldigt fin solnedgång.
Sist men inte minst blev det mys i stallet med mys hästen och nu luktar mina händer jenka efter att jag har masserat hästen med ett linnement som liktar just jenka. Åh det har varit en sådan bra dag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar