14 maj, 2013

Att hävda sig

Något som jag stör mig på och aldrig riktigt förstått mig på är varför folk(par) sitter och äter upp varandra eller måste hävda sitt förhållande genom att gulla hela tiden.. Jag förstår bara inte och jag tycker det är sjukt respektlöst att på offentliga plattser äta upp varandra.. Jag tycker det är helt okej att hålla handen och någon enstaka liten puss kan vara okej och med puss så menar jag en gullig sådan som småbarn gör när dom pussas.
    Okej, jag kan tycka att det är okej att man helt spontant och oprovocerat går fram och pussar sin kära men snälla, gulliga ord och putti nutt går väl att vänta med tills man är ensam med den man är tillsammans med? Eller? Jag vet att jag är extremt kall på den punkten och B fick nästintill tvinga mig(behövde lite lätt övertalning) ibörjan för att han skulle få en puss vid "Hej", exempelvis, och riktigt så behöver man väl inte vara men jag tror att folk förstår vad jag menar..
    Det ser/känns bara så desperat när folk ska äta upp varandra på exempelvis tåget eller liknande.. och jag skulle vilka att ni som har förhållanden, ni som inte har de får självklart också gärna reflektera över det hela, tänker på lite på en sak och det är: VARFÖR behöver du hävda förhållandet för andra? Och blir inte det hela med pussar och kramar lite mer intimt om man håller det bakom stängda dörrar?

AAh nu känner jag att jag har trampat på mångas tår men jag menar inte att såra någon utan jag vill bara förtså och jag vill att andra ska förstå mig, även om 99% av befolkningen blir sura när jag yttrar mig så kan jag inte låta bli. Såå förlåt om jag har trampat på någons tår men det här är vad jag tycker. punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar