06 maj, 2013

Kiss Kiss

Det ska tydligen vara så att Tassa(Emils valp) lyssnar på de kommandot när man gå rut med henne men för mig har de då aldrig fungerat.. Jaja, jag är iaf snäll sotrasyster som går ut men hans lilla valpis på morgonen innan jobbet så att han får sova iaf liite längre, nu sover han på en madrass i hallen brevid Tassas bädd och det är verkligen super skoj att hon tyr sig så mkt till honom.
    Hon lyssnar helt okej på inkallning trotts att hon e så liten, dock så förstår hon bäst om man böjer sig ner och klappar lite på vaden(att klappa på låret fungerar inte alls lika bra). Sedan så har jag hjälpt Emil med lite grunder som sitt och tassa gör allt för godis ;) Lättlärd typ det där och vad jag kan se än så länge har hon et toppen lynne. Vi har även börjat lära oss ligg lite smått men jag måste se till så att Emil får en klicker, skulle vara mycket lättare för honom då tror jag..
Fotade med min mobil när vi va ute imorse, dock är hon sjuukt mkt sötare IRL
Här är en bild från imorse iaf när jag var ute och kissade henne, hon var vaken så jag tänkte att det hade varit lite jätte elakt av mig att inte bära ut henne på baksidan innan jag gick. Så vi var ute i ca 5 minuter hon och jag. Dock så äter hundfan på mina glasögon och på mitt ansikte, gulligt nu när hon eliten men inte alls lika gulligt om några månader, dock tror jag att hon har slutat med de då(man behöver ju inte bära henne ner för avsattser då så avståndet till ansiktet kommer nog att hjälpa på den punkten).
    Hon va ju jätte pigg efter de så jag lämnade en pigg liten valp med blöta tassar åt en trött Emil som vaknade när hon glatt hoppade upp på honom för att visa sin kärlek genom att nagga honom i näsan :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar