28 maj, 2013

De du ger ska du få igen tusen falt

Jag börjar verkligen lessna på att folk tar mig och det jag gör åt den för givet. Jag kan börja med att förtydliga en sak: jag gör som jag vill, när jag vill och hur jag vill. Känner jag att du inte ger mig samma respekt eller hänsyn som jag visar dig kan du inte annat än vänta dig att jag kommer ge tillbaka med samma mynt och jag kan vara långsint som stanan, fortfarande av den enkla anledningen att jag vill.
    Jag vet inte hur andra gör med oftast så kan jag välja om jag vill bli upprörd över något eller ta illa upp när något har betett sig illa mot mig och ofta, mycket ofta så brukar jag bara rycka på axlarna och strunta i det och bara vara irriterad för stunden. Jag brukar dock alltid säga ifrån innan det går för långt, om folk sedan tar min varning på allvar är en helt annan femma.
    Varför folk tror att jag alltid kommer att ställa upp en ett mysterium för mig, jag ställer upp tills jag har insett att personen ifråga inte kommer att ställa upp för mig eller att den allt för många gånger behandlar mig respektlöst. Tur att jag har en handfull vänner som står ut med mina små aggressions utbrott.. Även bloggen är bra att ha i syfte att avreagera sig, ni som inte vill läsa mina bittra inlägg behöver inte det är heeelt okej :) Bloggen är lättast till hands när någon har irriterat en på jobbet, bara att skriva ett inlägg(som detta) under en rast och så har man avreagerat sig ;)
    Tidsinställda inlägg är din vän :P

För att summera: Så som du behandlar mig kommer jag att behandla dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar