30 april, 2013

Att söka jobb

Något som är riktigt jobbigt är att söka jobb och det är jobbigt av två anledningar:
  1. De tar tid
  2. Man får nästan aldrig något svar på de annonserna man söker på
Det är så sjukt svårt att få jobb i dagens samhälle om man inte har akademisk bakgrund, inte för att det är super lätt då heller.. men man får inte vara kräsen om man vill få napp :)
    Jag söker bara jobb som låter roliga men begränsar mig inte till en sak när jag söker utan de enda som jag går efter det är vart jobben ligger.. gärna nära så att man slipper åka motorväg.. Men som sagt så det enda som riktigt spelar roll är att det låter som ett roligt jobb.
    Jag tycker att när man har pratat med människor om jobb som dom söker och så vidare så söker dom jobb innom endast en kategori och sedan klagar dom på att dom inte har ett jobb.. Sök något som inte är dröm jobbet? Sök något som kanske inte är så jätte skoj bara så att du har en inkomst? Jag vet inte men om man "råkar" nämna för dem som intervjuvar en att man har minsan flera intervjuver att gå på och att man är eftertraktad så blir man genast mer intressant.. tror jag.
    ojoj, rörigt värre som mina inlägg har varit på senaste tiden men jaja så kan det vara... Nu ska jag snart åka hem och söka lite mera jobb tror jag,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar