29 april, 2013

Att vänta på hästbajs

Låter kanske jätte knäppt men det behövs när man ska göra Träkprov vilket jag fick göra på Freyja igår, första gången för min del och i början undrade jag hur länge jag skulle behöva vänta eftersom att hon går på lösdrift såtar det aningens längre tid än om hästen står på box.. Orkar inte förklara mer nu men ni hästmänniskor förstår vad jag menar..
    Dock så vet jag att Freyja blir nervös av att gå in och bindas upp i stallet/en box(hästar bajsar när dom e nervösa för er som inte vet) så det gick ganska så fort för våran del där. Roligt att Björnen och Sofie följde med! tyckte också att det var jätte skoj att Björn var lite små skraj för lilla Freyja :) Freyja är ca 138mkh(tror jag) och Björn är runt 191 så jaa, lite roligt var det :) Han ska minsan tvingas ut till stallet flera gånger och jag har planer på att dra med mig Sofie till stallet några gånger också för det är så skoj med sälkap :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar