12 april, 2013

Finast i världen

Mwihi, jag rider världens finaste Freyja. Mys hästen märkte att jag inte var på topp igår och lekte "Följa John" med mig igår. Jag hade lite slött ställt henne lös vid bommen i tron om att hon skulle stanna där (det låg ju hö på marken!) men icke, hon stod vid dörren till sadelkammaren och väntade på mig när jag kom ut.
    Som vanligt så blev det ingen seriös ridning utan bara på med hjälmen och ut i skogen barbacka men bara grimma, tur att man har en snäll häst.
    Hon ville inte heller låta mig gå ut ur hagen utan skulle så och pussas och mysa i ansiktet(kände mig jätte fräsch efter att ha blivit pussad på av en lerig mule). Hon brukar inte vara så närgången men det är lite skoj när hon blir så mysig, dock väntar jag mig att skruttan inte alls kommer vara lika mysig idag utan lite mer som vanligt och inte alls uppmärksam på mig ;)
Nu är för övrigt min telelur på lagning så det är lite svårt att nå mig och jag har lite svårt att nå folk(jätte jobbigt) men jag bör få tillbaka den ikväll eller något :)

1 kommentar: