27 juli, 2013

Simsim

Igår simmade jag med freyja för första gången, vi brukar bara gå ner i vattnet och plaska lite i vanliga fall men igår så simmade vi på riktigt och det va verkligen super skoj.. Freyja är dock brunstig och saknade sin pojkvän och flickvän i hagen så hon hade jätte bråttom hem och inte ens gräset runt om fick henne att vilja stå stilla :) Men mysig till tusen är hon!
Funderar på om jag ska dra ner till vattnet någon fler gång snart och kanske ta med en flaska med häst schampo eller något för hon är jätte smuttsig och även om vattnet inte är jätte rent så blir hon säkert liiite renare iaf.
På ta om vatten så ringde min mor mig igår och bad mig fylla på vattnet i poolen och jag sa att de skulle jag göra men min tanke var ju att göra det idag efter jobbet för igår hade jag andra planer. Sedan ringde min syster mig på kvällen och lät jätte stressad över att jag behövde fylla på poolen vilket gjorde mig ganska så jätte irriterad. Hon har bott hemma i en veckas tid så hon har haft tid till att göra det och att hon sedan ringde 23.10 förbättrade inte mitt humör. Hur tänkte hon att jag skulle hinna åka till väsby och fylla upp poolen när jag jobbar dagen efter och hon ringer vid 23.10?
Nej jag blev aningens frustrerad, vist hon viste inte att jag skulle jobba idag men hon vet att jag för tillfället bor hos B och inte hemma hos päronen så jag hade ändå inte kunnat fylla på poolen vid den tiden.

Nu ska jag inte klaga utan fokusera på de roliga planerna jag har för dagen :)

1 kommentar:

  1. Jag frågade om du HADDE fylt på poolen. För annars ville mamma att jag skulle göra det på en gång, och jag skulle ju också upp tidigt och åka iväg, till rättvik, så jag fick avbryta mitt packande, där av att jag lät så stressad. :-)

    SvaraRadera