03 juli, 2013

Ang barn

Något som jag är starkt emot är när "gamla" människor bestämmer sig för att skaffa barn.. Och de låter kanske elakt och ogenomtänkt men jag vill ändå understryka att det känns dumt att riskera att lämna ett omyndigt barn utan förälder bara för att man själv känner att man vill ha ett barn.
    Sedan för att inte prata om den otroligt stora risken att barnen får ett handikapp om mamman är över 40 när hon blir gravid, är de värt de? Jag har inget emot människor med handikapp men jag tycker de är otroligt själviskt och onödigt att skaffa barn när man är äldre än 40. Att man hade en karriär är ingen bra ursäkt för det finns de som lyckas med en framgångsrik karriär och ha barn samtidigt..
    Jag vet inte, åh jag blir så frustrerad över hur själviska människor kan vara.. Vist jag kan respektera att man kanske inte är mogen att skaffa barn när man e 20, 25 eller 30 men när man börjar närma sig 35 eller 40 borde man kanske ta sig en funderare? Och om man nu mot förmodan vill ha barn när man är över 40 så tycker jag nog att adoption är bästa valet.. Mycket funderingar och många åsikter men de e så jag tänker.. haha nej, dessa tankar existerar endast i mitt huvud pga att kvinnorna på jobbet har en tendens att diskutera sådana saker som barn, själv har jag låååångt kvar innan sådant ens får plats i mitt egoistiska liv :) Tack och lov!

FYI det är inte meningen att trampa någon på tårna genom det här utan de e bara mitt tänk runt saker som jag inte har en aning om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar