23 juli, 2013

Människor

Jag blir så trött på människor ibland... speciellt folk som har en negativ inställning till de dom läser på ex bloggar och liknande..
     exempel: Nu har Tyra lagt ut(på Tyrashastar.se) att hon söker folk som kan jobba för henne och bara för att hon inte skriver ut AAALLLT i ett blogginlägg så blir folk upprörda och tycker att hon borde skriva ut vad man får och hur mycket jobb det är/tjänst vilket jag tycker är löjligt för Tyra skrev klart och tydligt att om man var intresserad så skulle man höra av sig via mail och jag är helt säker på att Tyra aldrig skulle riskera sitt goda rykte som entreprenör genom att ge ut skam löner de till som hon anställer.
     Det blev långt det där men seriöst människor, kan ni inte se hur otroligt BRA det är av henne att göra jobb möjligheter och ge i alla fall några personer jobb erfarenheter för även om hon hade velat hade hon inte kunnat förse hela Sverige med jobb :P

Jag tycker verkligen att folk i alla fall borde försöka att ta de dom läser med en positiv inställning och det är inte alltíd lätt och vist får man ifrågasätta hur hon tänker men jag tycker att det är otroligt viktigt att man använder sig av smileys när man skriver en kommentar eller liknande för saker och ting kan mycket lätt bli satta i fel ljus när man inte kan betona de som man gör när man pratar..

    exempel nr2: Havrepappa skämtade om att alla hästbloggare skapade kollektioner varesej dom var framgångsrika på tävlingsbanan eller inte och jag kan förstå att han råkade trampa på några tår där men jag tror knappast att uppsikten var att göra folk arga..
    När jag läste den så fick jag känslan av lite stand up comedy, rå humor helt enkelt som går ut på att med glimten i ögat skämta lite elakt om någon/några.. och att ta åt sig är säkert väldigt lätt att göra men åter igen, man bör ta de man läser med en nypa salt och försöka se de ur positiva ögon..

Nej de va allt jag behövde få ur mig för tillfället.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar