06 juli, 2011

Too bad...

..att man inte e kvar på gotland nu då de e almedalsvecka där..
Då kanske man hade kunnat bli aaningens mer insatt i politiken, jag e skumig jag vet men jag tycker de e intressant att veta lite mer om partierna som styr landet annat än vad de säger under den tiden då de e val.. Man får en bättre uppsikt över dom på de sättet. Tycker jaag...

Läste, hehe jag läser mkt, precis att centern funderar på att "kliva ur" aliansen vilket ajg tycker låter som en fantastisk idé... Det kommer att ge mer variation i valen vilket För hoppningsvis leder till att SD inte får sitta kvar.. Men man vet aldrig hur det blir..
Sedan tycker jag att folk som inte röstar alls, eller blankt, är konstiga. Varför inte vara med och bestämma när man kan?? Tar man partierna och väger upp vilket parti som har mest fördelar för just dig så har du ett parti att rösta på ist för att säga "Jag tycker alla e dåliga".. För let's face it, du kommer aldrig att hitta ett parti som uppfyller allt du vill, partiet består av människor och människor e, tyvärr, inte perfecta. Och om du nu ska vänta på att "rätt" parti dyker upp kan du lika gärna flytta till ett land med diktatur..

Och där har vi vad jag tycker, självklart respekterar jag allas val men de betyder inte att jag gillar dom ;) För även om jag ligger mer center mot höger så får man vara vänster om man vill, vad vore livet utan motsattser?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar