12 juli, 2011

AD tänker inte rätt..

Att man får behålla jobbet när man psykiskt misshandlar folk som är 80+ är bara sjukt, men att en lärare får sparken för att denna ger en elev en örfil när denna eleven har viftat med en elektronisk skruvdragare mot läraren, med andra ord självförsvar, är minst lika sjukt..
Läste att dom inte annsåg "Sära på benen! Det har du väl gjort en gång i tiden." mm som AD ansåg som endast opassande men inte tillräckligt för att ge undersköterskan sparken. Vart är det inte psykisk misshandel?!
Måste bara säga att jag tycker att lärare borde få tillrättavisa med strängare medel än vad som e tillåtet idag. Inte slag självklart inte men om man tar exemplet med skruvdragaren så gjorde läraren rätt, imo. Dagens ungdommar, då pratar jag som 7-17, är så ouppfostrade att de e löjligt. Då menar jag självklart inte att alla e det men många. Som när jag skulle följa min kopis till busshållplatsen och en unge skrek till henne att hon va ful, sådana ungar borde få stryk. Jisses vad närajag va att rycka tag i honom och tvinga honom att visa mig avrt han bodde så att hans föräldrar fick veta hur deras son va.
Om det mot förmodan skulle hända igen så kan jag lova att ungen får en utskällning som heter duga, först av mig på platts och sedan förhoppningsvis av sina föräldrar..

ujuj, mycket text :P

1 kommentar:

  1. Va?! Gud vad vidrigt! Har du länk till en artikel eller så? Som om jag inte var tillräckligt förbannad på mänskligheten idag...

    SvaraRadera