13 juli, 2011

Freyja

Ojoj.. De va nog inte bra att jag passade Tindra i fyra dagar.. Saknar Freyja som jag vet inte vad men känner att mina knän inte klarade av fyra dagar i stallet..
När jag säger att jag har ont i knäna så menar jag de, det gör ont hela tiden.. Spelar ingen roll om jag sitter, ligger eller står men det är nästan ingen som tror på mig när jag säger att jag har ont.. Är det för att jag inte visar att jag har ont?
Jag vet inte riktigt hur man ska förklara hur ont det gör för hittills har jag inte hittat något som e värt att jämföra det med..
Och jag tror, på fullaste allvar, att måna andra inte hade velat röra en fena på grund av att de gör ont.. Men när jag går till läkaren så får jag bara ett "det går över". NEJ DET GÖR DE INTE! Vad jag kan komma ihåg så började jag få ont i mina knän i fyran.. I FYRAN!! de e.. 8 nästan 9 år! går över?? njaaa.. Jag tror inte det.. Kan inte springa 10 meter utan att min knäskål hoppar åt sidan och säger att den inte tänker stanna på sin platts..

De e sjukt hur diskriminerad man blir för att man e yngre.. Innan man fyller 18 så får man ingen hjälp ALLS av sjukvården här i stockholm.. Och jag undrar om man måste vara runt 25-30 för att få hjälp med knäna för allt jag får höra är "det är vanligt att ungdomar har ont i knäna" JAHA?! men jag skiter väll i om andra har ont för de har väl ändå inget med mig att göra? Varför ska hela ens ungdom bli förstörd för att ingen vill hjälpa?

Nej, orkar igentligen inte skriva om det här för blir bara lessen av att ingen tror mig.. Dom tror att knäskydd ska hjälpa.. Dom tror att piller hjälper.. Men jag känner ändå att jag måste få ur det här
 innan jag blir galen..

Och just ja; anledningen till att jag brukar stunta i att jag har ont är att om jag sätter mig ner och säger "Jag har ont" så får jag många blickar som säger "så ont kan de inte göra för då hade du inte stått upp" eller "Då kan du inte ha klackar på dig", "de e bara att bita ihopp" m.m.. Men Varför kan jag inte ha klackar på mig? De gör lika ont om inte ondare när jag har vanliga skor. Varför? Jo för att när man går i klackar så använder iaf jag benmusklerna på annat sätt som gör att mina knäskålar inte hoppar åt sidorna.

Freyja <3

Någon som har ett förslag på en bra läkare som gör sitt jobb och ser om de finns något som han/hon kan göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar