27 december, 2011

Good morgon!

Det är sjukt tidigt men av någon bisarr anledning så är jag inte alls trött.. Okej kanske lite men känner mig mer pigg än trött.. Tror dock att tröttheten kommer senare ;)Jag kan knappt vänta på att jag får sluta skolan, hitta ett jobb och skaffa hund och/eller katt.. Det är så tråkigt att jag inte kan bo kvar hemma om jag vill ha djur för jag kind of gillar mitt rum.. Men men, det finns inte mycket man kan göra när föräldrarna inte vill ha djur i huset..

På tal om att skaffa djur, speciellt hund då.. Jag har kollat på lite olika hundstallar för varför inte adoptera en hund istället för att skaffa en valp när valparna (nästan)alltid hittar hem och det finns någon annan som behöver en familj, men jag gillar inte deras krav.. Inte alla men många har skuma krav så som att dom kontacktar en och lägger sig i hur hunden uppfostras. Vist i sin egen rätt så är det ju bra ifall hunden nu skulle fara illa men jag känner att om dom nu hela hundens liv ska lägga sig i hur man uppfostrar hunden och så vidare så kommer ju, ialla fall jag aldrig känna att honden verkligen än min. Men det kanske bara är jag..
Sedan en till sak som jag inte tycker är okej är att dom säger att man inte får avliva hunden, nu står det inte vad det gäller för fall men jag tycker att det är... jaa.. jag vet inte.. Om hunden nu får en knäpp i huvudet ska man då ge tillbaka den till dem för att sedan se hur den far illa i nästa familj?
Jag vet inte..
Dock så skulle jag mer än gärna adoptera en hund för även om dom inte är valpar så förtjänar dom ju faktiskt ett hem och någon som bryr sig om dem..

Just ja, en till sak. Jag kan förstå att dom sätter en åldersgräns på folk som adopterar hundar men varför är det en gräns på 21?! En person som är 21 är inte nödvändigtvis mer mogen att ta hand om än hund än en människa som är 18 så varför inte ha ett krav på hundvana istället?

Oj oj, jag bara klagar :) hehe nej nu har jag suttit här på jobbet i 30min, har rast om 2½h och jag vill ha frukost xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar