23 december, 2011

Det när med lyckade julklappar

Det är ju som roligast när man får nogot man verligen vill ha med som man inte har tänkt på att man vill ha förren man har det.. Som ex förra året när jag fick min tv.. Jag tror att det kommer att bli svårt att toppa den julklappan.Det var något jag behövde, typ, och något jag verkligen verkligen ville ha men som jag inte alls hade tänkt på. I år vet jag vad jag kommer att få och det är otroligt roligt att jag får vad jag vill ha men på samma gång så är det lite tråkigt när man vet vad man ska få, blir inte riktit samma kännsla..
Spänningen till vad som ligger under granen är inte lika stor, kan det vara detta som gör att man tappar julkänslan lite? Jag vet att de "vuxna" i min familj, jag borde räknas dit men jag tänker räknas som barn så länge som möjligt, har bestämt sig för att inte dela några julklappar.. Vart är julkänslan i det? Lite av julkänslan är ju ändå längtan..
Eller är det bara jag som tycker att längtan efter julklapparna och att få slita upp pappret för att se vad som finns bakom är en stor del av självaste julkänslan?

Nu är det nästan bara 3h kvar innan jag slutar och då ska jag till Stinsen och handla julklappar, sent I know.. Roligt roligt och i kvälls ka vi väl klä granen :)
I år så ska jag bestämma hur granen ska se ut(förra året fick min kära bror ett utbrått över att han inte fick hänga upp alla kulor när jag hade bestämt vilka färger vi skulle ha) eller jag ska ialla fall försöka se till så att inte granen ser ut som hej kom och hjälp mig.. För det är aldrig roligt :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar