02 december, 2011

Att välja hundras

Jisses vad svårt det här är.
Jag känner att jag behöver hitta en uppföader som jag kan följa tills de att de e dags för mig att skaffa egen och jag har hittat en uppföade, som föder upp Amstaffs, som jag gillar men nu vill jag hitta en som föder upp Schäfrar och en som föder upp Keeshounds men det är jobbigt att hitta någon man gillar..
Tack och lov är hundmässan den 10-11dec och ska gå en av de dagarna med min gudmor, hon är så otroligt snäll och stöttar mig i mitt val av att skaffa hund.
När vi är på hundmässan så hade jag tänkt prata med olika uppfödare, titta på lite utställningar och bara allmänt skaffa lite större kunskap om olika raser.

Någon som har något bra förslag på uppfödare och kanske någon ras som rekomenderas? :D
Jag vill då inte ha en hund som e under 40cm i manken, inte riktigt min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar