04 november, 2011

Duktiga jag

Jag har tappat bort mina glasögon, eller ja.. Jag har förmodligen lagt dom på ett super fiffigt ställe och sedan glömt var men iaf, jag behöver nya för de e fet jobbigt att sitta här vid datorn på jobbet och knappt se skärmen utan att sitta framåtlutad och kisa som en gammal tant..
Hehe, jag e gammal...
Nej men iaf.. Nya glasögon var det.. Jag har ingen som hällst lust att lägga pengar på något så tråkigt.. Om jag hade fast jobb, och tjänade en viss summa i månaden så vist, då skulle det lösa sig utan problem men så är nu inte fallet.

Och så har vi hela det där djur problemet..
Jag behöver ett för att må psykiskt bra, folk får tro mig om dom vill eller så kan dom låtabli, mig kvittar det. Dock är det måttligt svårt att övertala päronen (läs: Pappa) att gå med på införskaffning av djur då dom tycker att häst räcker..
Några av mina problem är då:
Nr1: det är inte min häst
Nr2: min kära syster skulle ha ihjäl mig om jag började vara mera i stallet(något hon aldrig skulle erkänna)
Nr3: hästen ska säljas
Nr4: Man kan inte ha hästen i huset

funderade ett tag på att införskaffa en orm men det är borta då mormor inte gillar ormar och eftersom att jag har planer på att flytta in hos henne (hon är mycket lättare än mina päron) så är det ute ur världen och jag har inga flera idéer.. Jag kan ju alltid gå och lägga mig i ett dike, men tror knappast att det skulle lösa mina problem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar