09 augusti, 2011

Dagens: Jag vill HA!

Det är då ett Sigma 50-500mm f4-6.3
Är det inte vackert?
hehe nej men tänk så mycket man kan fota med denna.. Jag har en tendens att störa mig på att mitt 70-300mm inte kan zooma tillräkligt långt eller inte zooma ut tillräkligt, med denna skönhet skulle jag inte ha de problemet..
Det som gör att jag tycker att mitt lilla 70-300 är för litet är det att jag inte kan fota alla hinder på terrängtävlingar, det är ju enorma distanser mellam vissa hinder och även om man ser hindrena så kan man inte fota alla för att det är för lite zoom i min bebis.. Tyvärr...
Dock lär jag behöva vänta med denna ett bra tag, ska ju ha min kamera och sedan BEHÖVER jag pengar till att resa + till hyra av studio, om jag nu inte lyckas övertala pappa att bygga en frigge-bod på framsidan som jag kan använda till vad jag vill haha, det lär ta lite väl måna år + att om det nu sker så har jag icke platts för min bil hemma vilket jag behöver när jag tar körkort :)
Oh, nu fick jag en jätte bra idé; Jag ska skriva en lista över vad jag behöver och hur mycket allt kostar och sedan försöka lista ut hur lång tid det kommer att ta för mig innan jag har kommit till det xD håhåhå, man kan ju hoppas på att det inte tar allt för lång tid :P

Kan ju bara passa på att berätta att min chef äger och att hon bad mig jobba i morgon med :D
Jag e en lycklig Ellinor nu :)
Jag gillar ju att jobba så jaa, kan det bli bättre det här? <3<3

2 kommentarer:

  1. Tänk på att ju mer du zoomar desto sämre blir kvaliteten då det är svårt att hålla stativet stilla ^^ Om du har en brännvidd på 500mm är det fruktansvärt skakigt även med stativ. Det är liksom ett sådant stativ som paparazzifotografer använder, inte sportfotografer :)

    Jag skulle satsat på ett lagom zoom med stor bländare i stället :D

    SvaraRadera