18 mars, 2011

tanter -.-'

Asså, jag har inget problem med äldre damer.. mitt problem är tanter.. Dvs dom som inte vet att man faktiskt kan prata trevligt med ungdomar..
jag menar...
jag och amanda var på stadsbiblioteket och vi pratade tyst, eftersom att de e de man gör på ett bibliotek..
Och då är den en tant som börjar prata, ganska högt, om något som vi inte bryr oss om för vi fattar inte att de e oss hon pratar med förrän hon säger "platåskor".. Och jag vart så paff att hon var så otrevlig utan att vi ens gjort något..
Seriöst..
Jag är inte otrevlig mot äldre, de e inte min grej och varken Amanda eller jag ä dom som har problem att prata emot men seriöst.. Vi hade inte gjort något och hon typ skällde ut oss..
vad e grejjen..
Hon hade kunnat välja ett bättre sätt att lägga sina ord.. Till och med jag är mer vältalig än vad hon är.. Seriöst.. har lust att åka dit för att skälla ut henne..
Även om många ungdomar är otrevliga så behöver man inte skälla ut två tjejer som är på ett bibliotek och letar efter pjäser..
De e inte okej..
Alla ungdomar är inte otrevliga även om många inte har respekt för andra..

Och är det en sak jag har för äldre så är det respekt för, letts face it, dom har mer livserfarenhet än vad jag har.. + att jag inte ser någon anledning till att vara otrevlig och respektlös...

Mummel mummel..
Om hon tyckte att vi pratade högt hade hon bara kunnat säga "ursäkta kan ni prata lite tystare" så hade jag vii gjort det på en gång..
Men jag blev seriöst lessen över att bli behandlad så..
De va inte snällt!

nej..
funderar på att lägga mig i ett vart bad och se om jag e på bättre humör senare...

1 kommentar:

  1. Sånt där gör mig minst lika förbannad också.

    Snacka om att dra alla över en kam. Det förväntas att alla ungdomar ska vara otrevliga och därför är man inte trevlig mot oss överhuvudtaget. Vad förväntar de sig? Att de kan fräsa mot oss och vi bara ska tacka och bete oss som små änglar?
    De är minst lika delaktiga i den cirkeln som blir -.-

    Blev utskälld av en kärring häromdan för att jag tydligen trängde mig före på bussen. 1. jag stod först XD 2. Who cares? Tror alla moralkärringarna att de ska kunna ändra alla som tränger sig i hela sverige genom att skälla ut en? Lycka till.

    SvaraRadera