12 mars, 2011

Lämnade flådd mink i klädaffär

Jisses asså..
Hur mycekt stört folk finns det inte..
Läste nyss på aftonbladet, som är min stora hjälp mot tristessen när det inte ringer, att en kninna hade gått in i en butik för att doms ka sluta sälja päls!
Är inte det att gå till överdrift?
Det är ju knappast personalen som bestämmer om dom ska sälja äkta päls eller inte! Så jävla taskigt och respektlöst! Vist, jag kna acceptera att alla inte gillar päls men man behöver inte lägga upp en flådd mink vid kassan framör en helt oskylldig peron.. morr vad arg jag blir på folk.

För er som aldrig sett ett flått djur tidigare så avråder jag starkt.. Det är HÄMSKT! Vist jag gillar riktig päls men jag köper INTE ny päls.. Jag köper/använder gammal päls, varför förstöra en fin pälls när man kan använda den. Det kanske låter stört men jag gillar min pungråtta-päls.. Den är över 70år så jag har inget emot att ha den. Okej djuret kanske inte dog på de bästa sättet men jag tar ändå hand om pälsen för jag tycker att djuret som var tvungen att dö för att någon ville ha pälsen fötjänar att dens päls blir väl omhändertagen..

Folk respekterar när människor dör men inte djur..
Är inte djurrättsaktivisterna på djuren sida?
varför då diskriminera det döda djuret genom att kasta färg och förstöra pälen?
Det ser jag som en kränkning mot de lilla djuret som dog för att någon villa he dens päls.

1 kommentar:

  1. Djurrättsaktivister är ofta extremister, vilket är synd. De vet själva inte att deras beteende är skadligt eller fel. T.ex när de släppte ut minkarna från en farm... vilket påverkar sveriges ekosystem eftersom mink är en art som inte ska finnas vilt i sverige. Och minkarna dog ju, de blev överkörda. Man undrar vart kvinnan fick en död mink ifrån? hur kan man argumentera med såna skrämseltekniker, det är väl knappast att visa respekt mot ett djur att gå och slänga runt med dess döda kropp?

    SvaraRadera