02 september, 2013

Ponny trasig

Nu börjar hösten och jag hade faktiskt sett fram emot den men nu är ponnyn trasig och har varit de i två veckor :( Hittade ett hål på hennes högra bakben, på insidan av skenbenet vilket inte har läkt än men de kanske inte är så jätte konstigt med tanke på hur varmt de har varit på dagarna :S
    Hur som så har vi haft lite tur i alla fall för såret har inte varat och de har sett "fint" ut under de här veckorna, äckligt men fint. Det är då inte lätt alla gånger, jag blir ganska så lätt äcklad av sår och en häst som ofta lyckas göra illa sig är inte så himla roligt alla gånger men vad ska man göra ;) Nu läker såret i alla fall och snart så kanske hon är hel nog att ta en mysig skrittur i skogen. Några veckor kan jag vänta för man kan ju alltid mysa massor utan att sitta på hästen, en promenad är inte heller helt fel även om Freyja skulle föredra att stå i hagen och äta gräs medans de finns kvar ;)
    Nej nu vill jag att hon ska vara hel och inte bara för min skull, jag vill att hon ska vara hel så att hon slipper ha ont. Även om hon inte visar att de gör ont så är hon mycket missnöjd när man ska tvätta såret och hon är ofräsch i höger bak när hon måste ta sig fram i en snabbare gångart än skritt..
Trasig ponny :(

Ponnyn fick för sig att de va super skoj att gömma sig under ett träd..
Bläää för trasiga hästar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar