23 september, 2013

Hej Hej

I fredags så gjorde jag något som jag velat jätte länge! B och jag åkte på en roadtrip och hämtade hem våran lilla valp :) Säg hej till Aros :D
Han är en blandning av Schäfer(mamma) och Siberian Husky/Berner Sennen(pappa) men man ser knappt Berner sennen i honom, jag hoppas på att han inte får dåligt skelett bara och att hans rygg fortsätter vara rak och å fin :)
    Han va hur lugns om helst i bilen på vägen hem från uppfödaen som va en bilresa på lite över 3h om man räknar bort de gångerna vi stannade. Han va riktigt tyst och snäll första natten men nu har han börjat bli mer verba och pratar jätte mycket och spec när han är missnöjd över att vi ska sova ;)
Det är dock lite frustrerande att han inte säger till när han e kissnödig men han ser alltid skamsen ut när det händer en olycka inne(han får världens smil när han kissar ute). Jag har dock lust att köpa en valp-toa att ha inne som han kan använda på nätterna för han vill inte ut alls när de är mörkt ute, liten skrutt fryser jätte mkt när vi ska ut på nätterna :( Jag får helt enkelt ta och sy ett litet täcke åt honom, att köpa ett känns som en onödighet då han bara skulle växa ur de på en gång..
Och för att nämna mig lita också så känns det som att jag håller på att bli sjuk vilket jag hoppas att jag inte blir för jag vill vara pigg och kunna leka massor med Aros :)

1 kommentar: