24 mars, 2012

Dåligt med bilder

Jag har blivit rätt så dålig på det här med att redigera och lägga upp bilder, är väl i en svacka just nu men det måste de bli ändring på. Jag längtar tills jag kan köpa kameran jag vill ha vilket inte bör dröja så länge då jag är grymt bra på att spara.

Dessa bilder är lånade från fotosidan.se

Det jag behöver utöver ny kamera:
  • Kamera väska
  • Minneskort
  • Objektiv
  • Stativ
  • Blixt
  • Självutlösare
Och massa mera.. Detta kommer inte att bli billigt men så kandet vara när man har en lite för dyr hobby ;)
Folk har också frågat mig vad jag hade tänkt göra med min nuvarande kamera när jag köper en ny och för mig är det självklart att behålla den.. Det är trotts allt min första systemkamera och är perfekt att ha som "slit-och-släng-kamera" då den är väldigt lätt att använda och den väger inte så jätte mycket heller. Det är många som inte ser nyttan av att ha mer än en kamera men helt ärligt så är det inte min ända system kamera, jag har två system kameror till utöver min kära Nikon D40.
De andra är en gammal analog Canon och en Minolta. Har aldrig använt dem då de för det första behöver nya batterier, och lat som jag e har jag inte köppt det, och sedan är det tyvärr så att min Canon inte fungerar av okänd anledning men planerar att lämna in den så att den kan bli fixad så fort jag har råd med det(har andra prioriteringar just nu).

2 kommentarer:

  1. Ja, dom är helt underbara! :) Jag är så kär :) haha

    SvaraRadera
  2. sv: tack så mycket! :)
    svar till frågan: aha, a det är jobbigt att när det känns som dom aldrig fäller :/

    SvaraRadera