18 januari, 2012

"Realx"-kväll

Jag känner att jag, inom en snar framtid, ska kasta ut allt "skräp" som står i bastun så att man faktiskt kan använda den för det är så sjukt bekvämt att kunna basta hemma.  Det är nästan så att jag förvarar alla kartonger, och vad som nu finns där inne, i mitt rum istället men bara nästan.
Jag har även upptäckt att jag faktiskt gillar tidningen Cosmopolitan, har inte läst den tidigare av någon anledning och nu kan jag inte förstå varför.
Jaja, man gör konstiga saker..

Jag har även kommit på att jag ska söka vidare efter gymnasiet och då plugga till Civilingenjör. Jag var tidigare inne på att söka in till Teaterhögskolan här i Stockholm och det kommer jag också att göra nu men det kanske låter konstigt av mig att välja en annan inriktning när det är så svårt att komma in på Teaterhögskolan men känner att det inte är riktigt rätt väg för mig även om det hade varit sjukt roligt att jobba med teater.
Jag känner att jag behöver ha en mer stabil inkomst och en säkrare ekonomi än vad det ger. Det låter kanske snobbigt men jag vill ha råd med att göra impulsiva köp och handlingar, samtidigt vill jag ha råd med att ge pengar till folk som behöver mer utan att känna att jag hade kunnat använda pengarna till annat..
Jisses det låter inte bra men jag känner att jag vill kunna unna mig ett liv jag gillar och trivs med innan jag ger pengar till någon annan som också är något jag vill ha råd med..
Vist många säger säkert "Då kan du avstå från det här och det där" och det kan jag säkert men jag vill ha råd med "Det här och Det där" samtidigt som jag har råd att ge pengar till någon som behöver pengarna..
jaja, känner att om den framtiden kommer så kan jag blogga mer om det då ;)

Nej nu har jag glidit av ämnet här känner jag.. Men men, det får vara..
Nu ska jag packa väskan så att den är färdig när jag ska till gymmet :)

1 kommentar:

  1. Love it :D

    (Och ja,jag läser faktiskt din blogg ;) *
    /Kelly

    SvaraRadera