04 januari, 2012

Nära döden upplevelse

Uch.. nej, det är inte roligt att börja morgonen med att tro att man ska bli manglad av en lastbil.. Uch.. Ehum, kanske ska berätta lite om vad det är som har hänt..Joo så här är det att nu på morgonen när mormor och jag åkte till jobbet så mötte vi en lastbil, som körde på fel sida av vägen. Vi mötte självklart denna lastbil vid rotebrostation där dom håller på att byggaom så man kan inte köra åt sidan utan att antingen köra in i en betongklump eller köra över på andra vägbanan där det då kör bilar och man riskerar lika stor risk att frontalkrocka som att stanna kvar på rätt sida av vägen.. Så vi stannar ochkör så långt in mot kanten vi kommer vilket är typ en halv centimeter. Lastbilen fortsätter köra rakt emot oss tills han är ungefär 2meter ifrån oss, DÅ kör han över på rätt sida av vägen. Det avr precis så att hans släp inte nuddade mormors bil..
Nej, nu ska jag göra en kopp tea, glömde mitt tea hemma :(, och se om jag kan lugna ner mig eller något..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar