20 april, 2011

*klappa-på-huvudet*

Läste precis om vad som händer i Göteborg och kan inte låtabli att tycka synd om dom som bli "straffade" utan att ha gjort något.. Man ska inte gå och bränna upp bilar, det är inte snällt!
Bilar ska tas hand om och hållas fina, vilken modell eller årsgång det än är..
Så bara för att bilen är gammal betyder det inte att den är en skräp-bil, bara för att den har lite rost på sig betyder det inte att dens ägare inte bryr sig om den..
Så för att förklara.. För dom som inte vet det så är rost inget man kan göra något åt då väg-salten som använs under vintrarna gör att att bilarna rostar..
Synd men sant.. De ända stället, vad jag, där man kan köra utan att oroa sig för rost på bilen är på gottland då dom inte använder salt på vägarna där.
Men seriöst.. Jag kan förstå att man vill bränna upp ex en Saab för dom e gryymt fula enligt mig men det betyder inte att någon annan inte gillar dom..

Och jag förstår hur skönt det kan vara att förstöra något när man e sur på någon men snälla.. LÅT POLISBILARNA VA! Förstå att det dras från skattpengarna.. Och jag har ingen lust att betala för att någon annan ska förstöra poilisens grejjor, eller allmän-egendom bara för att någon har problem med humöret.. Köp glas och kasta dom i backen, fungerar liika bra..
Men det är förståss inte lika skoj att ha sönder något när man har betalat för det -.-'

Nej, jag vet hur sur jag hade blivit om någon hade bränt upp min super fula lilla golf..
Jag hade visserligen varit dum nog att försöka slå personen som gjort det men ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar